עורך דין נאמן, מה זה אומר?

עורך דין נאמן, מה זה אומר?

m1

עסקת נדל"ן היא אחת העסקאות המשמעותיות ובדרך כלל העסקה הגדולה ביותר שעושה אדם בימי חייו. מדובר בתהליך מורכב, שמעורבים בו גורמים רבים וכמובן גם כספים משמעותיים, בשילוב מימון ותהליך של העברת בעלות.

מורכבות העסקאות, מייצרת מצב שבו אנו נזקקים למומחה שיבצע עבורנו את הרכיבים המשפטיים של העסקה וכן ייצג אותנו ואת האינטרסים שלנו בפני בעלי העניין האחרים. נחיצות ייעוץ משפטי וייצוג הם קריטיים בעת ביצוע עסקת נדל"ן בשוק שבוא אתם מכירים וחשיבותו עולה שבעתיים כאשר מדובר בעסקת נדל"ן המתבצעת בחו"ל דרך חברת נדלן.

היתרונות בהשקעת נדל"ן בעזרת חברת נדלן

משקיעי נדל"ן נזקקים לייעוץ וייצוג משפטי, מכיוון שבדרך כלל הם אינם מכירים את החקיקה הרלוונטית בשוק היעד ולעיתים, כי לפי דרישות החוק המקומי, נדרש ייצוג של עורך דין בביצוע עסקאות נדל"ן באמצעות חברת נדלן. לעיתים, בעסקאות נדל"ן מבקשים המשקיעים לעשות שימוש במנגנון נאמנות לצורך ביצוע העסקה וייצוגם בפועל. הסיבות לכך יכולות להיות:

פיקוח על עסקה מורכבת שנמשכת לאורך זמן. בעסקאות פיתוח נדל"ני שבו מושקעים כספי בבניה או בהשבחה של נכסים קיימים, יש להגדיר מנגנון חיצוני המסוגל לפקח על ביצוע אבני הדרך של הפרויקט ולוודא כי ההתחייבויות החוקיות והחוזיות מתבצעות בפועל. בשיטה זו, עורך הדין שמשמש כנאמן, מחזיק את הכספים הרלוונטיים לעסקה ומוודא כי האינטרסים של הרוכשים נשמרים לכל אורך תקופת ביצוע העסקה. במובן זה, שימוש בנאמנות מקטין את הסיכון לתקלות הקשורות לאי קיום החוזה והעברת כספים לא מבוקרת במהלך הפרויקט.

ייצוג בשוק מקומי. בעת פעילות השקעה במדינה אחרת, נדרשת נוכחות מקומית של המשקיע או בא כוחו, כדי לבצע פעולות הנדרשות לפי החוק והכללים הרלוונטיים, הקשורים לעסקאות הנדל"ן. הנאמן, שמייצג את המשקיע מבצע בשמו פעולות הדורשות נוכחות וכן מספק את הייעוץ המקצועי הרלוונטי, על בסיס היכרותו וניסיונו בשוק. בנוסף, הנאמן מתוקף היות בעל רישיון רלוונטי בשוק המקומי, יכול לבצע פעולות כגון פניה לרשויות וכניסה לתהליכים משפטיים, בשם המשקיע בעזרת חברת נדלן מקומית או זרה.

שמעת כבר על מודל ההשקעה היחודי שלנו?

פעילות באמצעות צד שלישי, לא מעורב. לעיתים, יעדיף המשקיע, כאשר הוא פועל יחד עם משקיעים אחרים, לפעול באמצעות נאמן, כדי להרחיק את עצמו מפעולות העשויות ליצור מתח בין משקיעים (כגון ניהול משא ומתן, קניה ומכירה או בירור זכויות). הנאמן, מייצר עבור המשקיע את הריחוק הרצוי ממעורבות בעסקה בפועל.

אנונימיות. פעילות באמצעות נאמן, מצניעה את מעורבותו של המשקיע בפעילות. משקיעים, משיקולים שונים, מעוניינים לא לחשוף את העובדה כי הם נוטלים בפעילות הכוללת רכישת נדל"ן או השקעה בנדל"ן בינלאומי דרך חברת נדלן. לעיתים, כאשר מדובר בפעילות בתוך הקהילה שבה חי המשקיע, הוא עשוי לא לרצות לחשוף את העובדה כי הוא בעלים של נכס או שעליו לנהל פעילות עסקית שעשויה לפגוע ביחסים עם אנשים שהוא מכיר.

שיקולי פרוצדורה ומיסוי. לעתים, השימוש במנגנון הנאמנות עשוי להיות שימושי בשיקולי מס. הדוגמה הבולטת היא נושא העברת רכוש בין דורית ומימוש ירושות. ניהול הנכסים בנאמנות מאפשרת הגדרת כללים ברורים של מימוש נכסים והעברת הנכסים בהתאם לכללי הירושה. שימוש בנאמנות מאפשר כפיה של תנאים לצורך העברת רכוש או מימושו על ידי יורשים.

עורך דין נאמן בהשקעות חברת נדלן

כאשר יש צורך בשימוש בכלי הנאמנות, חשוב להקפיד על בחירת אנשי המקצוע המתאימים מבחינת כישוריהם וניסיונם ולהקדיש תשומת לב מיוחדת לניסוח תנאי הנאמנות – בין אם מדובר בנאמן יחיד או בנאמנות משותפת, יש לנסח באופן מאוד ברור ומוקפד את תנאי הנאמנות – להגדיר את סמכויות הצדדים, היקף הנאמנות מבחינת ייפוי הכוח והפעולות שהנאמן רשאי לנקוט וכן הלאה. הגדרה מדויקת של תנאי הנאמנות, מונעת סיכונים מיותרים בהמשך ומקטינה את ההסתברות לביצוע פרשנות לתנאי הנאמנות הן על ידי הנאמן או על ידי משתתפים אחרים בעסקה.

פייסבוק
גוגל+
טוויטר
לינקדאין
וואטסאפ
אימייל

טיפים נוספים​